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Rage farming or Ragebaiting

태뽕이 2023. 11. 3. 23:24
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[Introduction]

Rage farming or ragebaiting is Internet slang that refers to manipulative tactics to provoke anger with the goal of increasing Internet traffic, online engagement, revenue, and support. The neologism of clickbait refers to sensational content on the internet focused on attracting clickthroughs at the expense of accuracy and quality. Anger feeding or anger farming manipulates users to respond in the same way to offensive and inflammatory "headlines," memes, tropes, or comments. Cited from at least January 2022, rage farming is an offshoot of ragebaiting that induces or manipulates the anger of the provoked into online engagement by rage seeds that help amplify the message of the original content. Anger feeding or farming can be used as a financially profitable tool to increase engagement, attract subscribers, followers and supporters. It has been used as a political tactic at the expense of adversaries. John Scott Railton, a senior researcher at Citizen Labs, said in a tweet on January 7, 2022, that when he replies to an inflammatory post with an equally inflammatory quoted tweet, the quoted tweet is the original. It explained how people are "fueled with anger" to reward their angry tweets. . Algorithms on Facebook, Twitter, TikTok, Instagram, YouTube and other social media platforms reward increased positive and negative engagement by directing and amplifying traffic to posts. In 2012, research suggested that eliciting anger was a powerful tool in both media and politics. In the political media, both real and imaginary anger attract readers, and anger-evoking stories are very popular. Jared Wesley, a political scientist at the University of Alberta, said right-wing politicians will increasingly use anger-mongering tactics in 2022. This technique by spreading conspiracy theories and misinformation. As politicians increasingly fan the flames of anger against their political and ideological opponents, they are attracting more followers online, some of whom engage in offline violence, including verbal abuse and intimidation. . Wesley explains how those involved in rage farming combine semi-truths with "outright lies." Media and government investigations following the revelations by Facebook whistleblower Francis Haugen and the 2021 Facebook breach provide insight into the role different algorithms play in agriculture. Profit-seeking outrage by spreading discord, conspiracy theories, and sectarian hatred that allegedly contribute to real-world violence. A widely criticized example is Facebook, the world's largest social media network in the 2010s with more than 25 million accounts in Myanmar, targeting Myanmar's Rohingya Muslim minority for allegedly facilitating the Rohingya genocide. police ignored a hate speech post that provokes outrage. In 2021, a US$173 billion class action lawsuit filed against Meta Platforms (Facebook's new name) on behalf of Rohingya refugees claimed Facebook's "algorithms amplified hate speech." was done.

 

[소개]

레이지 파싱(Rage Farming) 또는 레이지 베이팅(Ragebaiting)은 인터넷 트래픽, 온라인 참여, 수익 및 지원을 늘리기 위해 분노를 유발하는 조작 전술을 가리키는 인터넷 속어입니다. clickbait의 신조어는 정확성과 품질을 희생시키면서 클릭을 유도하는 데 초점을 맞춘 인터넷상의 선정적인 콘텐츠를 말합니다. Anger Feeding 또는 Anger Farming은 공격적이고 선동적인 "헤드라인", 밈, 비유 또는 댓글에 동일한 방식으로 반응하도록 사용자를 조작합니다. 적어도 2022년 1월부터 인용된 분노 농업은 원래 콘텐츠의 메시지를 증폭시키는 데 도움이 되는 분노 씨앗을 통해 분노를 온라인 참여로 유도하거나 조작하는 분노 베이팅의 파생물입니다. Anger Feeding 또는 Farming은 참여를 늘리고 구독자, 팔로워 및 지지자를 끌어들이는 재정적으로 유익한 도구로 사용될 수 있습니다. 그것은 적들을 희생시키면서 정치적 전술로 사용되었습니다. Citizen Labs의 수석 연구원인 John Scott Railton은 2022년 1월 7일 트윗에서 자신이 똑같이 선동적인 인용 트윗으로 선동적인 게시물에 답장할 때 인용된 트윗이 원본이라고 말했습니다. 그것은 사람들이 화난 트윗에 대해 보상하기 위해 어떻게 "분노로 가득 차 있는지"를 설명했습니다. . Facebook, Twitter, TikTok, Instagram, YouTube 및 기타 소셜 미디어 플랫폼의 알고리즘은 트래픽을 게시물로 유도하고 증폭하여 긍정적 및 부정적 참여 증가에 대해 보상합니다. 2012년 연구에 따르면 분노를 유발하는 것은 미디어와 정치 모두에서 강력한 도구입니다. 정치 매체에서는 실제 분노와 상상의 분노가 모두 독자를 끌어들이며 분노를 불러일으키는 이야기가 매우 인기가 있습니다. 앨버타 대학교의 정치학자 자레드 웨슬리는 우익 정치인들이 2022년에 분노를 조장하는 전술을 점점 더 많이 사용할 것이라고 말했습니다. 이 기술은 음모론과 잘못된 정보를 퍼뜨리는 것입니다. 정치인들이 점점 더 정치적, 이념적 반대자들에 대한 분노의 불길을 부채질하면서 온라인에서 더 많은 추종자들을 끌어들이고 있으며, 그들 중 일부는 언어 폭력과 협박을 포함한 오프라인 폭력에 가담합니다. . Wesley는 분노 농업에 관련된 사람들이 반 진실과 "노골적인 거짓말"을 결합하는 방법을 설명합니다. Facebook 내부고발자 Francis Haugen의 폭로와 2021년 Facebook 위반 사건에 따른 미디어 및 정부 조사는 농업에서 다양한 알고리즘이 수행하는 역할에 대한 통찰력을 제공합니다. 실제 폭력에 기여하는 것으로 의심되는 불화, 음모론, 종파적 증오를 퍼뜨려 이익을 추구하는 분노. 널리 비판받는 예는 2010년대 미얀마에서 2,500만 개 이상의 계정을 보유한 세계 최대의 소셜 미디어 네트워크인 Facebook으로, 로힝야족 대량 학살을 조장한 것으로 알려진 미얀마의 로힝야족 무슬림 소수민족을 표적으로 삼았습니다. 분노를 불러일으키는 혐오 발언 게시글을 경찰이 묵살했다. 2021년, 로힝야 난민을 대신하여 Meta Platforms(Facebook의 새 이름)를 상대로 제기된 미화 1,730억 달러 규모의 집단 소송은 Facebook의 "알고리즘이 혐오 발언을 증폭시켰다"고 주장했습니다. 완료되었습니다.

 

 

 

[Background]

A 2012 Journal of Politics (JOP) article found that political figures intentionally include anxiety-inducing emotional content in their messages in order to draw attention to a subject. The article questioned why this political tactic left viewers more angry than worried. The study found that anger increases information-seeking behavior, and web users are more likely to click on political websites for more information. The study said that there are also psychological incentives to use angry rhetoric in political communication. A 2018 Media Matters for America article citing the JOP journal reiterated that "anger is a powerful tool in both the political and media worlds." The political media industry knows that outrage, real or imagined, attracts readers who create stories that arouse great popularity in the political media. A November 2018 National Review article denouncing Social Justice Warriors was cited as an outrage-mongering example by Media Matters for America. This review article was a response to a tweet on November 21, 2018 by ABC's Twitter account criticizing the cartoon image used to promote Charlie Brown's Thanksgiving. A black friend, Franklin, sat alone at one side of Charlie Brown's Thanksgiving dinner table. Several unverified accounts by Twitter users, including those with zero followers, called the image racist. Conservatives were so frustrated with these overly sensitive and politically correct "snowflake" liberal posts that they in turn responded with anger. An article in Media Matters for America said there was an irony that a National Review article meant to explain how easily liberals could get angry actually succeeded in enraging conservatives. Stated. Information technology and digital media enable unprecedented capabilities for online operations, clickbaiting, ragebaiting, ragefarming and more. In a January 7, 2022 tweet, John Scott-Railton said that Twitter, TikTok, YouTube, Facebook and other social media platforms' algorithms reward similarly inflammatory posts. He explained how responding with a quoted tweet would cause people to be "fueled with rage." A 2020 book review of Canadian conservative online news magazine Postmillennial, launched in 2017, called it the latest far-right outlet to fuel anger in the United States.

 

[배경]

2012년 JOP(Journal of Politics) 기사에 따르면 정치인들은 주제에 관심을 끌기 위해 메시지에 불안을 유발하는 감정적 내용을 의도적으로 포함하고 있습니다. 기사는 왜 이런 정치 전술이 시청자들을 걱정보다 분노로 몰아넣었는지 의문을 제기했다. 이 연구는 분노가 정보 탐색 행동을 증가시키고 웹 사용자가 더 많은 정보를 얻기 위해 정치 웹사이트를 클릭할 가능성이 더 높다는 것을 발견했습니다. 이 연구는 정치적 의사소통에서 화난 수사를 사용하는 심리적 동기도 있다고 말했습니다. JOP 저널을 인용한 2018 Media Matters for America 기사는 "분노는 정치 및 미디어 세계 모두에서 강력한 도구"라고 반복했습니다. 정치 미디어 산업은 실제든 상상이든 분노가 정치 미디어에서 큰 인기를 불러일으키는 이야기를 만드는 독자들을 끌어들인다는 것을 알고 있습니다. Social Justice Warriors를 비난하는 2018년 11월 National Review 기사는 Media Matters for America에서 분노를 조장하는 사례로 인용되었습니다. 이 리뷰 기사는 2018년 11월 21일 ABC의 트위터 계정에서 찰리 브라운의 추수감사절을 홍보하는 데 사용된 만화 이미지를 비판한 트윗에 대한 답변입니다. 흑인 친구인 프랭클린은 찰리 브라운의 추수감사절 식탁 한쪽에 홀로 앉았습니다. 팔로워가 없는 계정을 포함하여 Twitter 사용자가 확인하지 않은 여러 계정을 이미지 인종차별주의자라고 합니다. 보수주의자들은 과도하게 민감하고 정치적으로 올바른 "눈송이 같은" 자유주의적 게시물에 너무 좌절했고 그들은 분노로 반응했습니다. Media Matters for America의 한 기사는 진보주의자들이 얼마나 쉽게 화를 낼 수 있는지를 설명하려는 National Review 기사가 실제로는 보수주의자들을 화나게 하는데 성공했다는 아이러니가 있다고 말했습니다. 정해진. 정보 기술과 디지털 미디어는 온라인 운영, 클릭 베이팅, 레이지 베이팅, 레이지 파밍 등을 위한 전례 없는 기능을 가능하게 합니다. 2022년 1월 7일 트윗에서 John Scott-Railton은 Twitter, TikTok, YouTube, Facebook 및 기타 소셜 미디어 플랫폼의 알고리즘이 유사한 선동적인 게시물에 대해 보상한다고 말했습니다. 그는 인용된 트윗으로 응답하는 것이 어떻게 사람들을 "분노에 휩싸이게" 하는지 설명했습니다. 2017년에 창간된 캐나다 보수 온라인 뉴스 잡지 Postmillennial의 2020년 서평에서는 미국에서 분노를 불러일으키는 최신 극우 매체라고 말했습니다.

 

 

 

[Examples of rage farming]

= Social media's role in spreading divisiveness, conspiracy theories and sectarian hatred =

 

[분노 농업의 예]

= 분열, 음모론 및 종파적 증오를 퍼뜨리는 소셜 미디어의 역할 =

 

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